سنتر آیلتس دکتر آرین کریمی:آیلتس یا تافل: کدام آزمون را برای تحصیل در خارج از کشور باید انتخاب کنید؟ 1

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای)

 

سنتر آیلتس دکتر آرین کریم

 

ali

 

 

آیلتس یا تافل: کدام آزمون را برای تحصیل در خارج از کشور باید انتخاب کنید؟

       

آیلتس و تافل آزمون های زبان انگلیسی هستند. نمرات این آزمون ها برای داوطلبانی که آرزوی تحصیل و کار در کشور های انگلیسی زبان را دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

آیلتس و تافل هر دو مهارت انگلیسی دانش آموزان را امتحان می کنند. در اینجا خلاصه ای از تفاوت آنها آورده شده است. اگر قصد تحصیل در کشور های انگلیسی زبان برای مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد را دارید، به احتمال زیاد باید نمره آیلتس یا تافل را ارائه دهید. اگرچه هر دو این آزمون های استاندارد با ارزیابی مهارت های خواندن، نوشتن، گفتار و شنیدار، سطح انگلیسی شما را تعیین می کنند، این دو آزمون در قالب، امتیاز دهی و سایر موارد متفاوت هستند.در اینجا ما تفاوت های این دو را بررسی می کنیم و نکاتی را در مورد نحوه تمرین و شرکت در آزمون مناسب شما ارائه می دهیم. مشاوران آموزش و پرورش خبره School Apply می توانند شما را بر اساس آزمون مورد نظر و بر اساس دانشگاه مد نظر راهنمایی کنند.

 

آیلتس یا تافل؟ ما می توانیم شما را در یافتن مسیر درست کمک کنیم.

 

آیلتس یا تافل به عنوان بخشی از درخواست شما در یک دانشگاه انگلیسی زبان مورد نیاز است چون نشان دهنده این است که شما قادر به درک مطالب دوره هستید .

آزمون های تافل و آیلتس دو آزمون پذیرفته شده مهارت های انگلیسی در سراسر جهان هستند. با این حال ، هر دو این آزمون ها از نظر ساختار ، رویکرد و معیارهای آموزشی متفاوت هستند. این بدان معنا ست که شما باید قبل از انتخاب این که کدام آزمون برای مطالعه و درک بهتر مناسب است، این دو تفاوت وجود دارند.

 

آیلتس چیست؟

 

 

آیلتس مخفف سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون در دو قالب آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد تحصیل در یک سطح آموزش عالی در خارج از کشور را دارند در دسترس است. و آیلتس جنرال که بر مهارت های محل کار تمرکز دارد. در این بخش، ما بر روی آیلتس آکادمیک تمرکز خواهیم کرد.

آزمون آیلتس از انگلیسی بریتانیایی استفاده می کند و از چهار بخش خواندن، شنیدار، گفتار و نوشتن تشکیل شده است. تکمیل این آزمون دو ساعت و 45 دقیقه طول می کشد، آیلتس در هزاران موسسه در بیش از 140 کشور پذیرفته شده است، اما هر موسسه شرایط خاص خود را برای امتیازات آیلتس دارد. هنگامی که دانشجویان در این آزمون شرکت می کنند، بعد از آن می توانند حداکثر پنج سازمان را انتخاب کنند که کپی نتایج آیلتس آنها به صورت رایگان ارسال می شود.

 

تافل چیست؟

 

تافل مخفف آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجه است. این یک آزمون مهارت انگلیسی است که توسط یک شرکت آمریکایی،ETS ساخته شده است تا مهارت خواندن، گفتار، شنیدار و نوشتن زبان انگلیسی را ارزیابی کند.

نمرات تافل برای بیش از 900 دانشگاه و موسسه دیگر در بیش از 130 کشور مورد نیاز است . شرکت در این آزمون به دو روش انجام می شود. می توان آن را به عنوان یک آزمون مبتنی بر مقاله (TOEFL  PBT)  یا یک آزمون مبتنی بر اینترنت(TOEFL IBT) در نظر گرفت. اما TOEFL IBT محبوبیت بیشتری دارد. شما می توانید TOEFL IBT را در مراکز تعیین شده تقریباٌ در همه کشورها ثبت نام کرده و شرکت کنید و تکمیل آن چهار ساعت به طول می انجامد. این آزمون در استرالیا و انگلیس پذیرفته شده است و به احتمال زیاد موسسات آمریکایی این آزمون را نسبت به آزمون آیلتس ترجیح می دهند.

 

 

مقایسه آیلتس و تافل

 

برای انگلیس ، فقط آیلتس UKVI ، که برای پشتیبانی از برنامه ویزا و مهاجرت به انگلستان نیز پذیرفته می شود. اما برای کانادا و ایالات متحده، TOEFL یا IELTS هر دو پذیرفته می شوند.دانشجویانی که می خواهند در این آزمون شرکت کنند می توانند به مراکز محلی که در آنها آزمون ارائه می شود مراجعه کنند.  TOEF بیش از 50 بار در سال ارائه می شود و می توانید مکان های آزمون را در اینجا جستجو کنید. قیمت هر دو آزمون مشابه است ، در حدود 200-300 دلار بسته به مکانی که در آن آزمون می دهید دارد.

هر دو آزمون شامل چهار بخش است که مهمترین جنبه های زبان را ارزیابی می کند: گفتار، شنیدار، نوشتن و خواندن. با این وجود TOEFL کاملاٌ چند گزینه ای است ، در حالی که آیلتس ترکیبی از پاسخ کوتاه و سوالات انشایی را در خود جای داده است.

TOEFL به صورت آزمون کتبی و بر روی برگه در دسترس است اما آزمون مبتنی بر اینترنت محبوبیت بیشتری دارد. قبل از سال 2016، آیلتس فقط به صورت آزمون کتبی و برگه ای در دسترس بود اما از آن زمان تست های رایانه ای را نیز معرفی کرده است. تکمیل TOEFL مبتنی بر اینترنت ممکن است چهار ساعت طول بکشد، در حالی که آیلتس دو ساعت و 45 دقیقه است. با این حال، ممکن است آیلتس بیش از یک روز طول بکشد زیرا آزمون گفتارو گفتگو با استاد از دیگر بخش های آزمون جدا است.