هزینه آزمون آیلتس در سال 2020

بازدید: 1923

 

 

The cost of the IELTS test in 2020

 

هزینه آزمون آیلتس در سال

 

2020

 

IELTStest fee

 

قیمت جدید آزمون آیلتس

 

بر اساس بخشنامه شماره ۴۹۹۵۳ در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۰۵ سازمان سنجش و آموزش کشور، هزینه جدید ثبت نام آزمون آیلتس را مبلغ ۶,۱۵۱,۰۴۰ تومان اعلام کرده است که به تمامی مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

تمام داوطلبان می بایست ما به التفاوت مبلغ ثبت نام را پرداخت کرده و هزینه آزمون را تسویه کنند تا امکان شرکت در آزمون برای آن ها فراهم شود.

 

 

قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه و اعلام می شود تا در صورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ مابه التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد، مراکز می بایست مابه التفاوت را به ذینفعان مسترد کنند. لذا تا زمانی که سازمان سنجش اطلاعیه ای در این زمینه اعلام نکرده است هزینه آزمون، همان هزینه علی الحساب اعلام شده خواهد بود.

توضیحات پیرامون هزینه آزمون آیلتس:

این هزینه برای تمامی چهار آزمون speaking , listening, writing  و  reading  در نظر گرفته شده است. درصورتی که قیمت ارز تغییر بنیادین داشته باشد ممکن ست هزینه های نیز تغییر کند.

آیا قیمت آزمون آیلتس همواره ثابت است ؟

پاسخ خیر میباشد، آزمون آیلتس در سال ۱۳۹۰ با قیمت ۷۰۰ هزار تومان عرضه میشد و اکنون قیمت به ۶,۱۵۱,۰۴۰ تومان رسید، البته با احتساب هزینه پست کارنامه هزینه این آزمون برای داوطلبین بیشتر خواهد شد.

 

قیمت آیلتس به طور متوسط از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار و یا در برخی موارد بیشتر هم می‌شود و در همه جای جهان یکسان نیست .

 

در کشور ترکیه سنتر British Council Turkey قیمت آن معادل ۹۰۰ لیر است و جالب اینجا که آیلتس کامپیوتری در همین سنتر ۱۱۰۰ لیر می‌باشد.

 

هزینه آزمون آیلتس در اروپا

انگلیس- 200  پوند

آلمان- 240 یورو

ایتالیا- 240 یورو

 فرانسه- 240 یورو

هزینه آزمون آیلتس در آمریکای مرکزی و جنوبی

آمریکا-210  دلار

برزیل- 862 رئال

 

هزینه آزمون آیلتس در آسیا

 

چین- 1/960 یوآن

کره- 330/880 وون

هند-11/300 روپیه

عربستان-1/145 ریال

ژاپن- 25/380 ین

مالزی- 1105 رینگت

تایلند- 9/860 بات