اشتباهات گرامری در IELTS Writing : میزان اشتباهات گرامری و انتظارات برگزار کنندگان آیلتس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای)

اشتباهات گرامری در IELTS Writing : میزان اشتباهات گرامری و انتظارات برگزار کنندگان آیلتس

 

IELTS Writing band scores 5.5–7.5 and Grammatical error rates

 

grammatical errors in ielts writing and rating

 

تمرکز ما در این مقاله آیلتس بر روی اشتباهات گرامری متداول در آزمون آیلتس است. در اینجا بررسی خواهیم کرد که وقتی شخصی در آیلتس نمره رایتینگ بین 5.5 الی 7.5 است که اشتباهات گرامری در رایتینگ وی وجود دارد.

 

بکار بردن گرامر صحیح در آیلتس یکی از عوامل کسب نمره خوب در آیلتس است و همچنین دامنه تنوع جملات با استراکچرهای متفاوت فاکتور کلیدی دیگر است. نتایج تحقیقات در زمینه آیلتس نشان میدهد که اشتباهات گرامری رابطه مستقیم دارد با سطح دانش زبانی زبان آموزی که در آزمون آیلتس شرکت مینماید. 

ویدیو نمونه کلاس آیلتس دکتر آرین کریمی و آشنایی با سوالات و فرمت تست آیلتس

بنابراین مهارت گرامری یکی از فاکتورهای اصلی در کسب نمره بالای 7 در آزمون آیلتس است. قطعا زبان مادری شرکت کننده آیلتس نقش مهمی در میزان و تعداد غلط های گرامری وی دارد. اشتباهات گرامری باعث سوء تفاهم و عدم درک صحیح از منظور شما در بخش رایتینگ آیلتس و در نهایت عدم درک درست از جملات شما میشود که در این صورت ارتباط شما به اگزمینر یعنی همان ممتحن آیلتس به درستی برقرار نمیشود و شما را متوجه نخواهد شد که در این صورت نمره آیلتس مورد نظر را کسب نخواهید کرد.

 

ولی سوال در اینجا این است که آیا آیلتس فیر هست و نمره ای که داده میشه واقعا منصفانه است یا خیر؟ برای همین منظور سازمان آیلتس اقدام به انجام تحقیقات وسیع در زمینه آیلتس و بررسی این موارد نموده است. چرا که آیلتس قرار است مهارت زبانی شما را در بخشهای مختلف بررسی کند و در نهایت ببیند که آیا شما آمادگی کافی برای مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان یا آمادگی تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان امریکایی انگلیسی یا اروپایی را دارید یا نه.

 

همانطور که میدانید نمره کلی آیلتس شما در بخش رایتینگ و مقاله نویسی جمع دو نمره شما در تسک 1 و 2 رایتینگ هست.

 

در واقع نمره شما بر اساس این فاکتورها داده میشود:

 

1. تا چه حد شما موضوع داده شده را درست فهمیده اید و تا چه حد درست بدان پرداخته اید و به سوالات تاپیک رایتینگ آیلتس تسک دوم پاسخ داده اید.

2. همبستگی و پیوستگی بین پاراگرافهای مختلف مقاله شما و بین جملات انگلیسی شما در هر پارگراف.

3. دامنه لغات و اصطلاحات انگلیسی شما نظیر ضرب المثل ها و …

4. درستی جملات شما از نظر گرامری و دامنه لغات شما.

 

تحقیقات نشان داده است که اشتباهات گرامری بزرگترین فاکتور در کسب نمره بیشتر در آیلتس است و فاکتورهای اشاره شده دیگر به میزان کمتری نمره آیلتس شما دخیل هستند.

 

فاکتور صحت گرامری جملات انگلیسی شامل موارد ذیل میشود:

 

1.میزان پیچیدگی جملات از لحاظ گرامری

2.عبارات و جمله واره ها در زبان انگلیسی

3. جملات شرطی

4. کاربرد درست حروف اضافه ، اسامی جمع و …

 

عمل دیگر که همان انسجام نامیده میشود شامل دیکته صحیح لغات در انگلیسی، ضمایر زبان انگلیسی ، لغات ربط و لینک دهنده جملات به یکدیگر میشود.

 

محققین آیلتس اخیردریافته اندفراگیران سطح پایه از نظر نوشتن جملات طولانی دچار مشکل میشوند و وقتی سعی در نوشتن جملات طولانی تر میکنند اشکلات گرامری بیشتر دارند و جملاتشان نا مفهوم میشود البته که پیشینه زبانی نیز ممکن است بر نوشتن زبان دوم تأثیر بگذارد و قطعا زبان مادری مهارت نوشتن به زبان دوم را از نظر پیچیدگی جملات انگلیسی و نحوه نگارش به زبان انگلیسی و همچنین میزان خطا در نوشتن تحت تاثیر قرار میدهد.

 

لازم به ذکر است که متقاضیان آیلتس از کشورهایی که زبان دوم آنها انگلیسی است شانس بیشتری در کسب نمره بالاتر در آزمون آیلتس دارند.

 

کاملا واضح است که استاندارهای حرفه ای در زبان انگلیسی وجود دارند که از شرکت کنندگان در تست آیلتس انتظار میرود یاد بگیرند و رعایت کنند.

 

صحبت کردن و برقرار ارتباط به زبان انگلیسی در محیط کاری و مکانهای عمومی یکی دیگر از دغدغه های آزمون آیلتس است که سعی دارد مهارت آیلتس آموزان را در این قسمت به خوبی بررسی و ارزیابی کند به گونه ای که پس از گرفتن مدرک آیلتس زبان آموز بتواند در محیطهای چند فرهنگی کار کند و زندگی کند.