چرا آزمون آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای)

آزمون آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است

 

The IELTS test is very important

 

Why IELTS is Important 1280x720

 

چرا آزمون آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 

آشنایی با آیلتس

IELTS  یک آزمون انگلیسی است ، که مهارت های زبان شما را ارزیابی می کند و سطح کلی زبان شما را مورد تایید قرار می دهد. بنابراین ، آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که به شما این امکان را می دهد تا توانایی خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی خود را ارزیابی و به نمایش بگذارید. 

ویدیو نمونه کلاس آیلتس دکتر آرین کریمی و آشنایی با سوالات و فرمت تست آیلتس

 ساختار آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به طور کلی از چهار قسمت تشکیل شده است:

لیسینینگ

درک مطلب ( ریدینگ)

بیان مکتوب (رایتینگ)

اسپیکینگ

این آزمون تمام مهارت های زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کند. آیلتس به صورت کتبی در یک مرکز آزمون برگزار می شود.

برای تأمین نیازهای داوطلبان مختلفی که در آزمون آیلتس مورد تایید قرار می گیرند ، این آزمون به دو نوع تقسیم شده است:

 

آیلتس آکادمیک  بیشتر میل را به سمت تحصیلات تکمیلی دارد. این آزمون بیشتر برای دانشجویان و هر آنچه که به آموزش آکادمیک مرتبط باشد ،مناسب است .

 

آیلتس جنرال، همانطور که از نامش پیداست ، یک آزمون عمومی است. بنابراین ، برای افراد حرفه ای ، کسانی که مایل به کار در خارج از کشور هستند ، این آزمون معرفی می شود. به همین ترتیب ، این آزمون برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور کارآموزی کنند نیز طراحی شده است.

 

هر دو آزمون بسیار شبیه به هم هستند. مدت زمان و سیستم رتبه بندی یکسانی دارند. آمادگی برای آیلتس برای هر دو آزمون مشابه است. تنها تفاوت این دو آزمون در تست های خواندن و نوشتن است. در واقع ، برای آزمون درک مطلب ، متن ها از منابع دانشگاهی برای نسخه آزمون آیلتس آکادمیک ارائه می شوند. می توانید در مورد موضوعات دانشگاهی ، گزیده ای از کتابهای درسی را مرور کنید ، و اگر در آزمون جنرال قبول شوید ، مطالب از رسانه های روزمره ، مانند روزنامه ها ارائه می شوند. در نسخه آکادمیک آیلتس ، باید درباره نمودار یا جدولی با داده های رمزگذاری شده نظر دهید. برای آزمون جنرال ، از شما خواسته می شود که نامه ای در مورد یک موضوع خاص بنویسید.

 

time

 

مدت زمان آزمون آیلتس

 

آزمون آیلتس مهارتهای انگلیسی شما را در حدود  02:45 مورد ارزیابی قرار می دهد. مدت زمان امتحان به شرح زیر تقسیم می شود:

 

بخش گوش دادن: 30 دقیقه ، در طی آن 4 ضبط مختلف خواهید شنید. سپس از شما سوالاتی درمورد آنچه تازه شنیده اید پرسیده می شود. ضبط ها متنوع است. با یک مکالمه و یک مونولوگ در مورد موضوعات عمومی ، از زندگی روزمره ، و یک مکالمه دیگر و یک مونولوگ دیگر در مورد موضوعات دانشگاهی ، در یک زمینه دانشگاهی مواجه خواهید شد.

 

بخش خواندن: 60 دقیقه برای پاسخ به چهل سوال. شما با 3 تا 4 متن روبرو خواهید شد ، از رسانه های مختلف مانند کتاب ، روزنامه یا مجله.

 

بخش نوشتن: 60 دقیقه نیز برای پاسخ به 2 سوال مختلف مفید خواهد بود. اولین موضوع آزمون آیلتس شما. این می تواند نامه ای برای نوشتن یا گرافیکی برای اظهارنظر باشد. سرانجام ، سوال دوم بازتر است ، و نظر شما را در مورد موضوعی می پرسد ، که باید در قالب مقاله پاسخ دهید.

 

بخش صحبت کردن: حداکثر 15 دقیقه ، رو در رو با یک ممتحن. این بخش شفاهی 3 قسمت دارد. به عنوان اولین قدم ، ممتحن از شما در مورد شما و علایق شما سوال می کند. سپس ، ممتحن موضوع مشخص تری را به شما می دهد که باید مدتی در مورد آن صحبت کنید (پس از آماده سازی سخنرانی خود). سرانجام ، در رابطه با موضوعی که قبلاً بحث شد ، سوالات گسترده تری از شما پرسیده خواهد شد.

 

نمره آیلتس

آیلتس از 9 درجه بندی می شود. بنابراین می توانید نمره ای بین 0.5 و 9 کسب کنید.

شما نتایج را حدود 15 روز پس از شرکت در آزمون دریافت می کنید. می توانید مستقیماً از طریق اینترنت با آنها مشورت کنید. یک نسخه از نتایج رسمی نیز از طریق پست برای شما ارسال می شود. از آن به درستی نگهداری کنید ، چون تنها نسخه ای است که دریافت خواهید کرد!

 

آیلتس برای تعیین سطح

اگر برخی مطمئن نیستند که آیلتس چیست ، باید بدانید که عملکرد اصلی این آزمون ابتدا گواهی دادن به سطح زبان انگلیسی شما می باشد. در واقع ، نمره نهایی شما نمره ای است که سطح کلی شما را منعکس می کند ، یعنی توانایی عمومی شما برای تکامل به زبان انگلیسی. یک آزمون انگلیسی مانند آیلتس تنها راه برای تایید سطح زبان در سطح بین المللی است. این گواهی توسط هیچ کس قابل اعتراض نیست. بنابراین نه تنها برای شما ، بلکه برای افراد دیگر نیز بسیار مناسب است.

 

آزمون آیلتس برای شما: این به شما امکان می دهد خود را در مقیاس فارغ التحصیلی قرار دهید. نمره شما سطح شما را نشان می دهد ، و بنابراین ، کار شما ، تلاش شماست. به راحتی می توانید بفهمید که چه ارزشی دارید. بعلاوه ، اگر آیلتس را چندین بار قبول شوید و نمره شما پایین بیاید ، این ممکن است به شما نشان دهد که کمتر از قبل انگلیسی تمرین می کنید. اگر نمره شما افزایش یابد ، این نیز نشانه پیشرفت شما است.

 

آزمون آیلتس برای دیگران: آیلتس همچنین روش خوبی برای نشان دادن آنچه شما توانایی آن را دارید به دیگران است. مهم نیست که چه کسانی به نمره آیلتس شما علاقه مند هستند ، آنها می توانند ببینند که شما چه کاری می توانید انجام دهید زیرا هر سطح از آیلتس یک مهارت است. نمره نهایی آیلتس به دانشکده ها و توانایی ها قابل ترجمه است. این همچنین روشی برای مقایسه عادلانه و منصفانه افراد با یکدیگر است.

 

 به رسمیت شناختن آزمون آیلتس در سطح بین الملل

آیلتس به شما امکان می دهد سطح انگلیسی خود را به دیگران در سراسر جهان نشان دهید. این بررسی توسط شورای بریتانیا و با همکاری دانشگاه کمبریج و یک سازمان استرالیایی (IDP Education Australia) ارائه شده است. بنابراین ، این دستاورد بازتاب چندین بازیگر و چندین کشور است. بنیانگذاران می خواستند ابزاری بین المللی بسازند که بتواند در حد امکان بازیگران مختلفی داشته باشد. ترجمه دقیق نام این آزمون موضوع را اثبات می کند: "سرویس آزمون بین المللی انگلیسی زبان". در 140 کشور جهان می توانید از نمره آیلتس خود برای تأیید سطح زبان انگلیسی خود استفاده کنید. بسیاری از سازمان ها  آیلتس را به عنوان ملاک پذیرش قبول می کنند.

 

آیلتس سطح زبان انگلیسی شما را در بیش از 140 کشور به رسمیت می شناسد.

روش ارزیابی بدون در نظر گرفتن محل آزمون دقیقاً یکسان است و آن را به ابزاری مطمئن تبدیل می کند.

آیلتس توسط بیش از 10 هزار موسسه ، سازمان و موسسه پذیرفته می شود.  در واقع ، از داوطلبان در مورد 4 مهارت لازم برای  زبان انگلیسی سوال پرسیده می شود. هر کجا که باشید ، نمره شما توانایی درک ، بلکه بیان انگلیسی خود را نشان می دهد.

 

com.hono.englishieltsnew 512x512

 

آیلتس برای تحصیل در خارج از کشور

همانطور که بدون شک حدس زده اید ، آیلتس به دلیل شناخته شدن بین المللی ، در درجه اول برای تحصیل در خارج از کشور مفید است. اگر می خواهید یک ترم یا حتی یک سال به اراسموس بروید ، برای دسترسی به این برنامه باید سطح زبان انگلیسی خود را توجیه کنید.

 

تحصیل در خارج از کشور یک تجربه باورنکردنی است که به شما اجازه می دهد در یک کشور جدید زندگی کنید ، فرهنگ دیگری را کشف کنید . با آیلتس  ، درهای جهان را به روی خود باز می کنید! با این حال ، بدانید که دانشگاه شما به کدام آزمون زبان نیاز دارد و از بین TOEFL و IELTS یکی را انتخاب کنید.

 

ممکن است بخواهید به یک دانشگاه خارجی بپیوندید و تحصیلات آکادمیک خود را در سیستم دانشگاه دیگری انجام دهید. به عنوان یک دانشجوی خارجی ، برای پذیرش در یکی از این دانشگاه ها ، باید گواهی کنید که قادر به گذراندن دوره آموزشی ارائه شده هستید. آیلتس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر جهان شناخته شده است. این مراکز احتمالاً حداقل نمره این آزمون را می خواهند. قبولی در این آزمون بهترین راه برای دسترسی به یک دوره خارجی است.

 

آیلتس برای گرفتن مدرک مهندسی

اگر دانشجو هستید ، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است مجبور شوید آیلتس را قبول کنید. در فرانسه ، این مسئله به ویژه در صورتی اتفاق می افتد که شما یک برنامه درسی مهندسی انتخاب کرده باشید. در بسیاری از مدارس ، داشتن سطح بالای انگلیسی برای فارغ التحصیلی ضروری است. کسب حداقل نمره در آیلتس شرط لازم برای تأیید دیپلم نهایی فارغ التحصیلی است ،و این شرایط شما را به عنوان یک مهندس واجد شرایط می کند. این گواهی یک مدرک مکمل است که برای تکمیل برنامه درسی در دانشگاه  ضروری است.

 

بسیاری از مدارس از دانش آموزان می خواهند آیلتس را با نمره خوب بگذرانند. اول از همه ، این یک دلیل است که شما پس از این سالها تحصیل سطح کافی انگلیسی را کسب کرده اید.