8 نکته و ترفندهای حیاتی در آموزش آیلتس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای)

9 نکته و ترفندهای حیاتی در آموزش آیلتس

 

بسیاری از معلمان زبان که تازه شروع به تدریس آیلتس کرده اند و کسانی که IELTS تدریس نکرده اند ، با شنیدن کلمه آیلتس میگویند تدریس آیلتس خیلی سخت است.

 

بیشتر اساتید آیلتس تازه کار آیلتس که شروع به تدریس خصوصی آیلتس میکنند آیلتس را به عنوان یک جنبه کاملاً فنی تدریس زبان می دانند که فکر میکنند در صورت شرکت در آزمون رسمی آیلتس احتمالاً شکست می خورند!

 


این خیلی هم از حقیقت دور نیست. بله ، آیلتس یک امتحان کاملاً فنی است که برای افرادی که به ساختار زبان انگلیسی پایبند هستند پاداش می دهد.

 

اما با یادگیری چند نکته و ترفند در مورد امتحان آیلتس و روش های کمک به زبان آموزان ، به زبان آموزان خود در رسیدن به نمره آیلتس مورد نیاز خود کمک میکنید تا در مسیر درست حرکت کنند و ضمن تقویت مهارت های خود در تدریس به آنها هم کمک خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشند که شرکت کنندگان برای مباحث تخصصی ESL مانند IELTS ، TOEFL و TOEIC معمولاً مبلغ بالاتری نسبت به کلاس زبان انگلیسی عمومی پرداخت می کنند ، بنابراین استاد زبانی که می خواهد در آمد بیشتری داشته باشد ، باید زمان بیشتری صرف مطالعه بنماید و سپس با گذراند دوره تربیت مدرس آیلتس که در خانه آیلتس دکتر کریمی ارائه و توسط خود دکتر کریمی تدریس میشود شرکت نماید تا برای آموزش آیلتس آمادگی لازم را کسب نماید.

 

نحوه آموزش آیلتس

 

1. هدف

 

به آیلتس آموزان نشان دهید که هدفشان چیست و برای چه نوع آزمونی باید آماده شوند! 

 

2. در ابتدای دوره آیلتس

 

برای اینکه آیلتس آموزان یک آشنایی ابتدایی با آنچه در انتظارشان است در آزمون آیلتس پیدا کنند یک آزمون ماک آیلتس برگزار کنید . این آزمون آزمایشی آیلتس به آنها ساختار ، پیامدهای زمان بندی و ماهیت جدی مطالعه آیلتس را به آیلتس آموزان نشان خواهد داد. شما باید به آیلتس آموزان بگویید که آیلتس پیاده روی در پارک نیست و اگر آنها به طور جدی می خواهند نمره آیلتس خود را بهبود بخشند ، باید واقعاً تلاش کنند و کمر همت را ببندند تا نمره مورد نظر خود در آیلتس را بدست آورند. همچنین باید به دانشجویان بازخورد صادقانه نسبت به سطح زبان آنها داده شود. به آنها امید کاذب ندهید!

 

3. اگر زبان آموز در سطح ابتدایی است

 

به آنها قول نمره IELTS 5.5 را بدهید. با آنها صادق باشید. اگزمینر های آیلتس می گویند که آیلتس آموز معمولی که بطور منظم مطالعه و در کلاس آیلتس شرکت می کند ، در هر شش ماه حدود یک نمره افزایش نمره خواهد داشت.

 

4. روی نقاط ضعف آنها تمرکز کنید. 

 

پس از آزمون آزمایشی آیلتس ، شما باید از نقاط ضعف آنها ایده خوبی داشته باشید. آزمون آیلتس به چهار بخش تقسیم می شود: خواندن ، صحبت کردن ، گوش دادن و نوشتن. در حالی که شما باید در حال آموزش کلیه جنبه های آزمون باشید ، بر نقاط ضعف دانش آموزان متمرکز شوید و فعالیت های اضافی را برای آنها فراهم کنید.

 

5. ساختار ، ساختار ، ساختار!


یكی از نكات جالب در آموزش آیلتس این است كه بیشتر سؤالات مشابه هستند و حتی اگر در كل میزان دشواری افزایش یابند ، همه آنها را می توان در یك ساختار نوشت. با انجام کارهای نوشتن ، اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان تمام اطلاعات لازم را در یک مقاله مانند جمله پایان نامه ، جملات موضوع ، ایده های حمایتی ، پاراگراف های ساخته شده و نتیجه گیری بدون اطلاعات جدید درج می کنند. دستیابی به این فرمول نیمه راه رسیدن به یک امتیاز مناسب است. برای نوشتن ، یکی از کارهای مورد علاقه ما همان چیزی است که ما آن را "مقاله کوتاه" می نامیم. مقاله مهارت های زبان آموزان را با تمرکز روی ساختار و نه بر روی محتوای کلی ، ایجاد می کند. دانش آموز باید مقدمه ، پاراگراف بدن و نتیجه گیری را بنویسد. این می تواند تا پایان کلاس IELTS انجام شود و آیلتس آموزان می توانند پاسخ های خود را بخوانند.

 

6. زمان بندی همه چیز است!


بعد از اینکه دانش آموزان ساختار سؤالات را یاد گرفتند ، مهم است که آنها یاد بگیرند که وظایف را در مدت زمان مشخص انجام دهند. هرچه سؤالات خواندن دشوارتر می شود ، دانش آموزان باید مدت زمان بیشتری را برای سؤالات صرف کنند.

 

7. PPP - برنامه ریزی ، تولید ، اثبات


برنامه ریزی ، تولید ، اثبات - اینها کلیدهای بخش نوشتن هستند. دانش آموزان باید از تاثیر ساختارهای مورد استفاده در کارشان بر نمره کلی آیلتس خودشان آگاه شوند. با برنامه ریزی ، آیلتس آموز از نوشتن هر کلمه ای که به ذهنش میرسد میپرهیزد و به ساختارهایی که از پیش آموزش دیده و در نقشه رایتینگ خود دارد توجه بیشتری مینماید. خواندن به منظور اثبات یا همان بازنگری در آیلتس خیلی مهم است ، چرا که آیلتس آموزان با بکار بردن گرامر اشتباه و خطاهای املایی نمره از دست نخواهند داد.

 

8. ترفندها و نکات آموزشی آیلتس بخش شنیداری یا لیستنینگ آیلتس

 

خوب ، نه به شدت تقلب، بلکه برخی از روش ها برای کمک به دانش آموزان در گوش دادن به بخش شنیداری آیلتس. دانش آموزان می توانند در تمرینات گوش دادن به فاصله 1 دقیقه و 30 ثانیه به سؤالات نگاه کنند. این باید به دانش آموزان خلاصه ای از آنچه آنها در حال گوش دادن هستند، از جمله موضوع و واژگان احتمالی حذف شده را ارائه دهد. این امر دانش آموزان را قادر می سازد تا از قدرت حدس زدن خود استفاده کنند. همچنین با گوش دادن ، دانش آموزان باید با احتیاط به سخنان "اشتباه" گوش فرا دهند. نمونه ای از این جایی است که روز ، تاریخ یا مکان توسط گوینده تصحیح می شود. به عنوان مثال ، گوینده ممکن است بگوید "بنابراین ، ما در روز سه شنبه ، آه نه .. چهارشنبه" ملاقات خواهیم کرد. دانش آموزان باید گزینه دوم که صحیح هست را انتخاب کنند چرا که بعضی اوقات گزینه اول در واقع برای حواس پرتی داده شده است.