مشکلات اخیر نمره دهی آیلتس در بخش رایتینگ : چطور در writing آیلتس 7 بگیریم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای)

این روزها متقاضیان آزمونهای بین المللی زبان نظیر آیلتس و تافل که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارند با مشکل بزرگی در بخش نمره دهی رایتینگ آیلتس روبرو هستند و بارها و بارها درآزمون آیلتس یا تافل شرکت میکنند تا نمره مورد نظر خود را در بخش writing کسب نمایند.


با توجه به مشکلات زیادی که متقاضیان آیلتس این روزها درآزمون آیلتس و تافل در بخش رایتینگ برای کسب نمره خوب دارند بر این شدم تا نکاتی که امیدوارم برایشان مفید واقع شود را متذکر شوم.


چطور مهارت خود را در writing آیلتس افزایش دهیم ؟

 

در این مقاله فرا خواهید گرفت که چطور با تمرکز بر روی نیازهای خوانده و آنچه که در موضوع داده شده از شما خواسته شده نمره رایتینگ خود را افزایش دهید. و اینکه چطور به قسمتهای مختلف رایتینگ خود نظیر یک پاراگراف یا یک جمله و همینطور کل مقاله آیلتس خود فکر کنید.

 

بهترین نکات برای ارتقاء سطح مقاله نویسی آکادمیک برای دانشگاه یا آزمونهای بین المللی زبان نظیر آیلتس و تافل


1.ابتدا به آنچه که در سوال داده شده از شما خواسته شده خوب فکر کنید و مطمئن شوید که سوالات آیلتس را در بخش writing درست متوجه شده اید.


2. قوائد مقدماتی برای یک مقاله انگلیسی خود را در ذهن مرور کنید . نظیر گذاشتن S سوم شخص ، S جمع ، حروف اضافه مناسب نظیر کجاهای جمله باید حرف اضافه The را بکار برد و ... .

 

3. بصورت مدام و هر روز حتی یک پاراگراف بنویسید تا کیفیت مقاله و همچنین اعتماد بنفس شما افزایش یابد.

 

4. یک استایل خاص مقاله نویسی را برای نوشتن انتخاب کنید تا راحت تر و در زمان کمتری بتوانید مقاله آیلتس یا تافل خود را بنویسید و فرصت بازنگری و رفع اشکالات گرامری و تعویض لغات تکراری و همچنین نقطه گذاری درست را داشته باشید.

 

5. در کلاس رایتینگ با یک استاد خوب آیلتس و تافل ثبت نام کنید و از فیدبک هایی که استاد به شما میده بهرمند شوید و بکار بگیرید تا سطح نمره رایتینگ شما افزایش یابد.

 

6. در خصوص نمره واقعی خود واقع گرا باشید و از رویا پردازی بپرهیزید.

 

7. با خواندن دقیق موضوع سعی کنید به مقصد و آنچه که از شما خواسته شده بطور دقیقتری پاسخ دهید.

 

 

هر آنچه که موضوع رایتینگ آیلتس شما باشد، شما باید تا جایی که میتوانید شفاف و گویا منظور خود را بیان کنید بطوریکه ایده های خود را بصورت شفاف بیان نمایید و از ابهام و تکرار مکررات بپرهیزید.هر چه بیشتر تمرین کنید و بیشتر رایتینگ درباره موضوعات مختلف بنویسید اعتماد بنفس بیشتر در رایتینگ آیلتس بدست خواهید آورد.



برای اینکه مشکلات کمتری در نوشتن مقاله دانشگاهی یا مقاله آیلتس و تافل داشته باشید نکات زیر را بکار بگیرید:


1.از ساختن جملات بسیار طولانی بپرهیزید.

 

2. از لغاتی که به خوبی بلد نیستید و نمیدانید در جمله چطور بکار میروند استفاده نکنید.

 

3. قوائد درست نقطه گذاری را یاد بگیرید تا جملاتتان معانی درستی را القاء کنند.

 

4. مقاله خود را به پاراگرافهای متعدد با موضوع واحد تقسیم کنید تا مقاله ای معقول و دارای بخشهای قابل درک داشته باشید. 

 

5. برای هدایت خواننده مقاله خود که در آیلتس اگزمینر شما خواهد بود و به رایتینگ آیلتس شما نمره خواهد داد از تکنیک نصب تابلوهای راهنمایی درست مثل تابلوهای راهنمایی و رانندگی استفاده کنید. چرا

که اگر خواننده شما که در اینجا ممتحن آیلتس هست گم شود مقصر شما هستید و نمره خوبی در آیلتس به شما نخواهد داد.

 

مانند :


1. فهرستی از جنبه هایی که آنچه شما در پاراگرافهای مختلف به آنها خواهید پرداخت.

 

2. مقدمه یا دیباچه خوب برای مقاله.

 

3. جمله موضوع ( Topic Sentence ) برای هر پاراگراف.

 

4. تقسیم بندی خوب و منطقی برای موضوعات رایتینگ.

 

 

 

تذکر : به خاطر داشته باشید که شما در حال نوشتن یک مقاله آکادمیک هستید پس از بکار بردن جملاتی از زبان خود بپرهیزید و نظرات خود را بصورت غیر مستقیم بیان کنید.

 

 


5. در آخر به یاد داشته باشید که شما قرار است با هر مسئله ای که موافق یا مخالف هستید با ارائه دلایل منطقی رد یا تایید نمایید. چون در غیر اینطور ادعایی بیش نخواهد بود. همچنین از حفظ کردن جملات کلیشه ای که در کتابهای مختلف آیلتس و تافل خوانده اید بپرهیزید چرا که در آیلتس و تافل امروز دیگر به کلیشه نمره ای نخواهند داد پ. بنابراین با شرکت در یک دوره خوب آیلتس سعی کنید به خلاقیت برسید و مطالب را با جمله بندی خودتان بیان کنید.

 

6. اشکالات دیکته لغات را باید با استفاده از یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب برطرف نمایید چرا که در آزمونهای زبان مثل آیلتس و تافل لغات با دیکته غلط پذیرفته نخواهند شد ( حتی در بخشهای ریدینگ یا لیستنینگ ) . بنابراین به نمره افزارهایی مانند ورد تکیه نکنید و سعی کنید دیکته درست لغات انگلیسی را از ابتدا فرا بگیرید. شما باید با ( Proofreading ) یعنی بازنگری به منظور پیدا کردن هر نوع اشکالی در مقاله سعی در برطرف کردن حداقل اشکالات اسپلینگ لغات نمایید و انتظار نداشته باشید که معلم آیلتس شما این کار را برای شما انجام دهد.

 

7. مشکلات گرامری و نقطه گذاری به راحتی قابل اصطلاح توسط خود دانشجو نیستند و بهتر است از یک استاد خوب زبان استفاده نمایید بالاخص وقتی زبان انگلیسی زبان اول شما نیست.
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که قصد نوشتن رساله دکتری یا پایان نامه کارشناسی ارشد خود را دارند بهتر است از همان ابتدای ورود به مقطع کارشناسی ارشد یا دکتر اقدام به نوشتن و فراگیری قوانین نگارش زبان انگلیسی نمایند تا به مهارت کافی در نوشتن مقاله به زبان انگلیسی برسند.

 

هر چه به زمان نوشتن پروپزال یا پایان نامه ارشد یا دکتری خود نزدیک میشوید باید بیشتر اقدام به نوشتن نمایید تا حس بهتری از نوشتن مقاله انگلیسی داشته باشید و توانایی بیان درست مطالب پیچیده به زبان انگلیسی را داشته باشید.

 

قوائد عمومی در نوشتن مقالات علمی


در هر رشته ای که درس میخوانید قوائد ، اصطلاحات ، لغات تکنیکی و اختصارات خاصی وجود دارد که شما باید فرا بگیرید و بهترین راه برای آشنایی با این مقولات خواندن مقالات دیگران در رشته خودتان هست.

 

قدم هایی برای اصطلاح و بهبود مقاله نوشته شده شما :


1. اصلاح جملاتی که درکش سخت است و دچار ابهام است.

 

 

2. کاهش تکرار مکررات.

 

3. اصلاح به منظور ایجاد یکنواختی و هماهنگی بیشتر در مقاله.

 

4. بازنگری جهت بررسی استفاده درست از لغات ربط دهنده جملات و لغات جهت دهنده به خواننده. (Signposting and Linking words).

 

 

برای کسب نکات بیشتر و دقیقتر در کلاس آیلتس ما شرکت نمایید و نکات طلایی آیلتس را فرا بگیرید. و همچنین با تصحیح رایتینگ شما توسط یک متخصص آیلتس از نقاط ضعف خود در آیلتس آگاه شوید.

 

در نهایت در مورد نمره هدف خود در آیلتس و تافل واقع گرا باشید و به دنبال نمره ای بیش از آنچه از شما خواسته شده نباشید تا در کمترین زمان ممکن به تحصیل خود در دانشگاه هدف خود برسید. و به خاطر داشته باشید که هیچکس تکمیل و بدون نقص نیست و قرار نیست شما هیچ غلطی در رایتینگ خود نداشته باشید برای کسب نمره مثلا 7 در آزمون آیلتس.

 

کلام آخر، اگزمینرآیلتس ( ielts examiner ) شما از این موضوع که زبان مادری شما انگلیسی نیست و اینکه شما تازه شروع به نوشتن مقاله به زبان انگلیسی برای پایان نامه خود یا شرکت در آزمون آیلتس و تافل نموده اید هست و با دید مثبت به پیشرفتهای شما در نوشتن و مهارت انگلیسی شما نگاه خواهد کرد.

 

ممتحن های آیلتس معمولا میگویند که ما انقدرها هم که میگن بد نیستیم ، ولی قلم در دست دشمن است.